Emisiunea lui Mircea Badea(poate cea mai eficientă producţie TV), care anul trecut scotea cu puţin peste 900.000 de euro, acum a sărit de1,3 milioane. Solcanu şi Cabral prezintă un program de aproape două milioane de euro din publicitate.
Cu aproape 4,5 milioane de euro atrase din reclame, emisiunea lui Cătălin Măruţă, Happy Hour, rămâne pe primul loc. Clasamentul este cu totul altul între locurile 2 şi 10. (La finalul articolului, o comparaţie cu situaţia din 2008.)
Cu aproape 4,5 milioane de euro atrase din reclame, emisiunea lui Cătălin Măruţă, Happy Hour, rămâne pe primul loc. Clasamentul este cu totul altul între locurile 2 şi 10. (La finalul articolului, o comparaţie cu situaţia din 2008.)
Înainte de topul detaliat, iată câteva concluzii:
- Happy Hour rămâne pe primul loc, deşi are cu 700.000 de euro mai puţin decât anul trecut
- Ştirile Pro TV cu Andreea Esca scad la jumătate, ca bani din reclame
- Răzvan şi Dani intră direct pe patru, cu 2 milioane din publicitate
- Emisiunile de văzut, preventiv “pe burta goală” fac buzunarele patronilor pline: Mădălin Ionescu(Acces Direct) este înTop 10, iar Capatos se apropie de 900.000 de euro.
- Cronica cârcotaşiloraduce cei mai mulţi bani pe ediţia difuzată: o medie de aproape 40.000 de euro din publicitate la fiecare emisiune. Un scor bun la acest capitol au şiDivertis Mall (28.000 de euro) şi Dan Negru (Te pui cu blondele) - 25.000.
Topul emisiunilor prezentate de vedete cu cele mai mari încasări din publicitate, ediţia 2009.
PRECIZARE: Calculul Paginademedia.ro şi Next Advertisinga ţinut cont de aşa-numitele GRP-uri (puncte de audienţă, în limbaj profesional), termen de referinţă în vânzarea publicităţii TV. Perioada analizată este ianuarie-septembrie 2009. De menţionat că din încasările de publicitate se acoperă şi costurile emisiunii (onorariul vedetei şi cheltuielile de producţie). Audienţele sunt pentru mediul urban.
Ce reprezintă cifrele:
Suma totală atrasă din publicitate (estimare include şi emisiunile în reluare)
Rating mediu pe emisiune: audienţa medie doar la prima difuzare
Nr. emisiuni: numărul total de difuzări (cu tot cu reluări)
Încasări medii pe ediţie: 23.000 euro
Rating mediu pe emisiune: 543.000 de telespectatori
Nr. emisiuni: 195
Încasări medii pe ediţie: 23.000 euro
Nr. emisiuni: 195
Încasări medii pe ediţie: 23.000 euro
Câştigătorul topului de anul trecut se menţine şi în 2009 pe prima poziţie. Acum, într-un an de criză, emisiunea prezentată de Cătălin Măruţă pePro TV a adus cu aproximativ 700.000 de euro mai puţin în vistieria postului luiAdrian Sârbu. Iar de anul acesta a avut un concurent serios: tabloidul TV Acces Direct, al lui Mădălin Ionescu.
Rating mediu pe emisiune: 218.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 352
Încasări medii pe ediţie: 7.000 euro
Nr. emisiuni: 352
Încasări medii pe ediţie: 7.000 euro
Puţin câte puţin se umple sacul. Cu multe difuzări la activ, Noră pentru mamaurcă o poziţie în topul încasărilor, chiar dacă reality show-ul prezentat deGabriela Cristea la Kanal D are un minus de 100.000 de euro în 2009.
Rating mediu pe emisiune: 977.000 de telespectatori
Nr. emisiuni: 274
Încasări medii pe ediţie: 8.000 euro
Nr. emisiuni: 274
Încasări medii pe ediţie: 8.000 euro
Publicitatea adusă de Ştirile Pro TV a fost la jumătate faţă de primele nouă luni din 2008, când se ridica la 4,2 milioane de euro. Oare salariul super secret alAndreei Esca a avut de suferit?
Rating mediu pe emisiune: 218.000 de telespectatori
Nr. emisiuni: 156
Încasări medii pe ediţie: 13.000 euro
Nr. emisiuni: 156
Încasări medii pe ediţie: 13.000 euro
Intrare direct pe locul patru în top a celor doi prezentatori dinReşiţa. Emisiunea matinală de pe Antena 1, pigmentată cu Daniela Crudu, a avut lipici şi la clienţii de publicitate.
Rating mediu pe emisiune: 511.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 138
Încasări medii pe ediţie: 14.000 euro
Nr. emisiuni: 138
Încasări medii pe ediţie: 14.000 euro
Tabloidul este vedetă şi pe sticlă, nu numai pe hârtie. Intrat anul trecut în grădina Antenei, Mădălin Ionescu s-a potrivit ca o mănuşă pe formatul de la Acces Direct. Ca audienţă, se bate umăr la umăr cu Măruţă. Ca bani, mai are de recuperat.
Rating mediu pe emisiune: 311.000
Nr. emisiuni: 173
Încasări medii pe ediţie: 11.000 euro
Nr. emisiuni: 173
Încasări medii pe ediţie: 11.000 euro
Cuplul de pe Acasă, de la PoveŞtiri de noapte s-a sudat bine în 2009. Foamea de ştiri mondene şi de pseudovedete de fiţe se vede, la naiba, în audienţă (mai mare decât în 2008), dar şi la bani: un plus de jumătate de milion de euro.
Rating mediu pe emisiune: 437.000
Nr. emisiuni: 42
Încasări medii pe ediţie: 38.000 de euro
Nr. emisiuni: 42
Încasări medii pe ediţie: 38.000 de euro
Scor bun pentru cei doi Cârcotaşi la banii atraşi din publicitate în fiecare emisiune. Sunt pe primul loc după acest criteriu, cu cei 38.000 de euro scoşi din reclame la fiecare difuzare. Per total, faţă de anul trecut, “sindicatul ” contabilizează un minus de 300.000 de euro.
Rating mediu pe emisiune: 805.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 49
Încasări medii pe ediţie: 26.000 de euro
Nr. emisiuni: 49
Încasări medii pe ediţie: 26.000 de euro
Blondele lui Dan Negru l-au aruncat anul acesta în top 10 al încasărilor de publicitate. Performanţa este de remarcat, cu atât mai mult cu cât suma adusă în buzunarul intact de gălăgioasa emisiune este dublă faţă de anul trecut.
Rating mediu pe emisiune: 900-980.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 62
Încasări medii pe ediţie: 28.000 Divertis Mall, 14.000Divertis Mall şi prietenii
Nr. emisiuni: 62
Încasări medii pe ediţie: 28.000 Divertis Mall, 14.000Divertis Mall şi prietenii
Cea mai longevivă trupă de umor nu şi-a pierdut deloc farmecul. În primele nouă luni, analizate de paginademedia.ro şi de Next Advertising, a făcut bani pentru Antena 1. Şi a făcut-o bine, cu un plus de vreo 400.000 de euro faţă de anul trecut.
Rating mediu pe emisiune: 180-210.000 telespectatori
Nr. emisiuni: 395
Încasări medii pe ediţie: 3.200 euro
Nr. emisiuni: 395
Încasări medii pe ediţie: 3.200 euro
În gura presei îşi menţine statutul de una dintre cele mai eficiente emisiuni (dacă nu chiar cea mai eficientă). Cu costuri de producţie mici (şi fără aer condiţionat), emisiunea lui Mircea Badea este o maşină de făcut bani: vreo 640.000 de euro din difuzările de pe Antena 3 şi cam tot atât din reluările de dimineaţă, de pe Antena 1, pe primele nouă luni. Cum spuneam şi anul trecut, un “one man show” în care prezentatorul este magnetul de audienţă.
Noi, cei din linia a doua: scor dublu la Sinteza zilei şi Capatos
Sub linia clasamentului primelor zece emisiuni prezentate de vedete lucrurile sunt, pe alocuri, la fel de spectaculoase ca în în primul eşalon al “fabricilor de bani”.
Mihaela Rădulescu a stat doar câteva luni pe ecran în acest an, dar emisiunea ei a scos 930.000 de euro din publicitate, cam tot atât cât în 2008.
Nichitele şi piţipoancele din studioul lui Capatos nu s-au porcăit degeaba seară de seară. Un show păcătos şi-a dublat încasările, ajungând la aproape 900.000 de euro.
Spectacolul de pe Antena 3, de la Mihai Gâdea a atras, pe lângă simpli telespectatori, şi advertiseri, astfel că încasările în 2009, pe primele nouă luni, laSinteza zilei, s-au dublat: 800.000 de euro, faţă de doar 389.000 în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Alte date din top 20:
- Radu Moraru este constant
- Mutat după ora 23.00, Trădaţi în dragoste pierde jumătate din banii pe care-i aducea în 2008
- Cădere puternică şi pentru O dată-n viaţă, emisiunea prezentată de Iuliana Tudor pe TVR 1. Programul este popular, dar nu prea are trecere la advertiseri: nici 100.000 de euro în 2009.
Un comentariu:
Ce ciudat. Badea vine cu niste ziare si alea cred ca sunt sponsorizate si se bate cot la cot cu Divertis, unde sunt atatia oameni si bani investiti in tot felul de costume make up si cine mai stie ce. E foarte eficient.
George,
bani.
Trimiteți un comentariu